پروتز و ایمپلنت, مقالات عمومی دندان پزشکی

قیمت دندان مصنوعی 1403+اقساط

قیمت دندان مصنوعی

دغدغه افرادی که دندان‌های خود را از دست داده‌اند و دچار بی دندانی شده‌اند این است که قیمت بهترین دندان مصنوعی چقدر است و اگر افرادی در سنین کمتر برای دندان مصنوعی اقدام می‌کنند، آیا قیمت دندان مصنوعی ثابت و متحرک متفاوت است؟ همه این‌ها سوالاتی است که نیاز به پاسخ کامل دارد برای این منظور این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

دندان‌های دهان شما نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای دارند؛ اگر از دست دادن کامل یا جزئی دندان‌ها درمان نشود، نه تنها بر شکل ظاهری فرد تأثیر می‌گذارد، بلکه باعث جابجایی دندان‌های باقیمانده، ناتوانی در گاز گرفتن و جویدن صحیح، خطرات مشکلات تغذیه‌ای و سایر اختلالات سلامت شما می‌شود. حال یک روش قابل اعتماد برای درمان وجود دارد که استفاده از دندان مصنوعی است.

در ادامه در مورد قیمت دندان مصنوعی ثابت و قیمت بهترین دندان مصنوعی (جدول قیمت دندان مصنوعی اروپایی و ایرانی) صحبت خواهیم کرد.

قیمت دندان مصنوعی در کلینیک دکتر شاکر

در مورد قیمت دندان مصنوعی ثابت باید به این نکته توجه کنید که قیمت نهایی پس از معاینه و شرایط فک بیمار مشخص می‌شود.

آنچه که شما در جدول قیمت دندان مصنوعی مطالعه می‌کنید در واقع لیست قیمت دندان مصنوعی ژله ای است که شامل موارد زیر است:

قیمت ایمپلنت کره ای۱۴۰۳

جدول قیمت پروتز پارسیل یا تکه ای

دندان مصنوعی هزینه ضمانت
پروتز پارسیل آکریلیکی 2,500,000تومان یکسال
پروتز پارسیل فلکسی/ژله‌ای 2,000,000تومان یکسال
پروتز پارسیل پایه فلزی 1,500,000تومان یکسال

جدول قیمت پروتز متحرک کامل هر فک

دندان مصنوعی هزینه ضمانت
آلمانی 25,000,000 تومان یکسال
سوئیسی ـ ایتالیایی 20,000,000تومان یکسال
کره ای 15,000,000تومان یکسال
ایرانی 10,000,000 تومان یکسال

قیمت دندان مصنوعی به چه عواملی وابسته است؟

  1. جنس مواد و پایه
  2. کشیدن دندان
  3. هزینه لابراتوار
  4. جنس پروتز متحرک و ثابت
  5. هزینه متخصص

حداقل قیمت دندان مصنوعی(ثابت یا متحرک) در سال 1403 با توجه به اطلاعات بالا، متفاوت خواهد بود.

مدل‌های پروتز‌های دندانی کدام است؟

مدل‌‌های پروتز‌ها شامل دو نوع متحرک و ثابت هستند. در ادامه به طور خلاصه در مورد قیمت هر کدام صحبت خواهیم کرد.

پروتز ثابت

نوع پروتز ثابت که خود شامل دو نوع بریج و اوردنچر است؛ زمانی انجام می‌شود که پروتز به دندان‌های طبیعی یا ایمپلنت متصل شود.

پروتز متحرک

پروتز متحرک روی لثه بیمار قرار می‌گیرد، به این معنی که بیمار می‌تواند آن را حرکت دهد.

نوآوری‌های بیشتر مربوط به ترکیب مواد است که باعث می‌شود پروتز بیشتر و بیشتر به دندان‌ها و لثه‌های طبیعی (دی سیلیکات، زیرکونیوم، آلومینیوم) شبیه باشد.

قیمت دندان مصنوعی

انواع دندان مصنوعی

با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم و کافی را برای انتخاب بهترین نوع پروتز و قیمت دندان مصنوعی در اختیار شما قرار بدهیم:

قیمت دندان مصنوعی کامل

اگر همه دندان ها از دست رفته باشد دیگر نمی توان با دندان مصنوعی های تکه ای یا پارسیل آن ها را جایگزین کرد. در چنین شرایطی تنها باید دندان مصنوعی کامل سفارش داد. پروتزهای دندانی کامل یا به صورت ثابت هستند یا متحرک.

قیمت دندان مصنوعی تکه ای در سال ۱۴۰۳چقدر است؟(پروتز پارسیل)

پروتز دندان متحرک پارسیل معمولاً از پروتز دندان متصل به پایه پلاستیکی صورتی یا همرنگ لثه تشکیل می‌شود که به بدنه فلزی متصل می‌شود. این بدنه فلزی پروتز دندان را در جای خود نگه می‌دارد. دندان تکه‌ای در صورتی کاربرد دارد که یک یا چند دندان طبیعی در فک بالا یا پایین وجود داشته باشد. پروتز دندان پارسیل، ظریف و متحرک است، ظاهری طبیعی دارد و در عوض قلاب با اتصال‌های داخلی به روکش‌های کناری متصل می‌شود.قیمت دندان مصنوعی تکه ای 

قیمت دندان مصنوعی آکریلیکی پارسیل در سال ۱۴۰۳

پروتز پارسیل آکریلیکی از رایجترین انواع دندان مصنوعی تکه ای است. بخش پایه یا همان لثه این پروتز از جنس آکریلیک است. آکریلیک نوع ماده پلیمری است که قوامی جامد دارد و نسبتا سخت است اما نه به آن اندازه که باعث ناراحتی لثه شود.

قیمت دندان مصنوعی ژله ای در سال ۱۴۰۳

تقریبا محبوب ترین شکل دندان های مصنوعی، دندان های پارسیل ژله ای هستند. پایه یا بخش لثه این پروتز ها به جای اینکه از آکریلیک باشند، از مواد قابلا انعطاف و نرمی تولید می شود. این مواد باعث می شوند که هم لثه راحتی بیشتری داشته باشید و هم احتمال شکستگی پروتز کاهش پیدا کند.

افرادی که یک یا بیش از یک دندان خود را ازمیدهند می توانند با نوع ژله ای یا فلکسی جای آن ها را پر کنند.

قیمت دندان مصنوعی پارسیل پایه فلزی

یکی از قدیمی ترین انواع پروتزهای پایه فلزی هستند. پایه این پروتزها ترکیبی از آلیاژ فلزی و آکریلیک است. آلیاژ معمولا از جنس کروم و کبالت است به همین این پروتزها در ایران با نام دندان مصنوعی کروم و کبالت نیز شناخته می شود.

گیره این پروتزها نیز فلزی است و به اطراف دندان های خلفی گیر می کند.از آنجا که شکل و فرم فلزی این پروتزها چندان زیبا به نظر نمی رسد امروزه کمتر مورد استفاده قرار می گیرند و به جای آن ها بیشتر از پروتزهای تکه ای فلکسی یا همان
ژله ای استفاده می شود.

هزینه تعمیر و تعویض پروتز دندان چقدر است؟

ممکن است بعد از مدت طولانی استفاده از پروتز های خود متوجه شوید دچار صدمه یا آسیب شده اند. این موضوع بیشتر در خصوص پروتزهای دندان مصنوعی آکریلیک سنتی دیده می شود زیرا آن ها می توانند شکننده شوند. مثل اگر از ارتفاع بی افتند بر خلاف دندان های ژله ای ممکن است به راحتی دچار شکستگی شوند. در چنین مواردی نیاز به تعویض یا تعمیر دندان ها خواهید داشت. همچنین ممکن است بر اثر تحلیل رفتن استخوان فک نیاز باشد تا پروتز اصطلاحا ریلاین شود که هر کدام از این موارد هزینه های در بر خواهد داشت.

دندان مصنوعی هزینه
هزینه پروتز آکریلیک به ازای هر دندان اضافه 850,000تومان
هزینه تعمیر دندان مصنوعی 1,000,000تومان
هزینه رلاین هر فک 8,000,000تومان

سخن آخر

سابق بر این افراد بدون مراجعه به دندانپزشک تنها به نزد یک دندانساز تجربی و یا یک تکنسین دندانسازی مراجعه می کردند. اما امروزه مردم تریج می دهند ابتدا و پیش از هر چیزی به دندانپزشک یا متخصص پروتز مراجعه کنند.

متخصص دهان و دندان را بررسی می کند. جایگاه دقیق دندان ها را مشخص کرده و به شما می گوید کدام پروتز برای شما مناسب تر است.

در مرحله بعدی متخصص از دندان ها قالب میگیرد تا بر اساس آن برای شما بسازد.و جهت قرار گیری در دهان شما تنظیم می شود. این روند ممکن است چند هفته طول بکشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *