عصب کشی, متفرقه

عصب کشی دندان

هزینه درمان ریشه

هزینه عصب کشی دندان با توجه به شرایط بیمار، مطابق با تعرفه درمانی محاسبه می‌گردد. در واقع عصب‌ کشی دندان کمک می‌کند بدون کشیدن دندان، درد و پوسیدگی دندان بیمار درمان شود.مهم‌ترین عامل موثر بر قیمت عصب کشی و هزینه دندانپزشکی 1403، کیفیت مواد مصرفی است. استفاده از مواد باکیفیت و همچنین استفاده از دندانپزشکان باتجربه است. رد

هزینه ویزیت دندانپزشکی برای تشخیص عصب کشی دندان

[table “22” not found /]

هزینه ایمپلنت دندان ۱۴۰۳

هزینه عصب‌ کشی و درمان ریشه

عوامل و فاکتورهای زیادی بر هزینه عصب‌ کشی تاثیر دارند.عصب‌ کشی دندان زمانی انجام می‌شود که بخش داخلی نرم دندان (پالپ) ، ملتهب یا عفونی است. تاج دندان – قسمتی که می توانید بالای لثه خود ببینید – می تواند دست نخورده باقی بماند حتی اگر پالپ مرده باشد. برداشتن پالپ آسیب دیده یا عفونی بهترین راه برای حفظ ساختار دندان است. علل شایع آسیب به پالپ عبارتند از:

1. پوسیدگی عمیق به دلیل یک حفره درمان نشده

2. چندین روش دندانپزشکی روی یک دندان

3. تراشه یا ترک در دندان

4. آسیب به دندان (در صورت ضربه خوردن به دهان ممکن است به دندان آسیب وارد شود، حتی اگر آسیب باعث ترک خوردن دندان نشود، پالپ همچنان می تواند آسیب ببیند)

زمانی که پوسیدگی به ریشه و عصب‌ها می‌رسد درد دندان شروع می‌شود و سریعا باید درمان شود تا پوسیدگی گسترده‌تر نشود و هزینه دندانپزشکی زیاد نشود. برای درمان عصب‌ کشی دندان، عصب ها از دندان برداشته می‌شود اما دندان برای زیبایی لبخند در دهان باقی می‌ماند.

هزینه عصب کشی دندان در سال 1403

[table “24” not found /]

مراحل عصب کشی

1. بی حسی
    دندانپزشک مقدار کمی داروی بی حس کننده را روی لثه شما در نزدیکی دندان آسیب دیده قرار می دهد.
    پس از اثرگذاری، یک بی حس کننده موضعی به لثه های شما تزریق می شود.
  2. برداشت عفونت
    متخصص ریشه یا دندانپزشک عمومی یک سوراخ کوچک در بالای دندان ایجاد می کند. هنگامی که پالپ عفونی در معرض دید قرار گرفت، متخصص آن را با دقت با استفاده از ابزارهای خاصی به نام فایل خارج می کند.
  3. آنتی بیوتیک
    هنگامی که پالپ برداشته می شود، دندانپزشک ممکن است محل را با یک آنتی بیوتیک موضعی بپوشاند تا اطمینان حاصل کند که عفونت از بین رفته است و از عفونت مجدد جلوگیری می کند.
  4. پر کردن موقت
    دندانپزشک با پر کردن دهانه کوچک بالای دندان با یک ماده نرم و موقت، عمل را به پایان می‌رساند. این درزگیر به جلوگیری از آسیب دیدن کانال ها توسط بزاق کمک می کند.
  5. روکش دندان
    در انتها به دلیل عصب‌ کشی دندان مقاوت خود را از دست می‌دهد. پس برای آن روکشی درست می‌کنند و روی دندان قرار می‌دهند تا هزینه عصب کشی کمتری داشته باشید.

عصب کشی دندان

پیگیر درمان ریشه دندان خود باشید

ممکن است با از بین رفتن داروهای بی حس کننده، دندان و لثه شما احساس درد کنند. لثه های شما نیز ممکن است متورم شوند. اکثر دندانپزشکان با توجه به هزینه عصب کشی از شما می خواهند که این علائم را با داروهای مسکن بدون نسخه مانند استامینوفن (تیلنول) یا ایبوپروفن (ادویل) درمان کنید. اگر درد شدید شد یا بیش از چند روز طول کشید با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

روز بعد از عمل باید بتوانید روال عادی خود را از سر بگیرید. از جویدن با دندان آسیب دیده تا زمانی که به طور دائم پر نشده یا تاج روی آن قرار گیرد، خودداری کنید.

[table “25” not found /]

درمان ریشه مجدد چه موقع انجام می شود؟

ممکن است درمان ریشه دندان بصورت کامل انجام نشده و عصب ها کاملا تخلیه نشده باشند، و یا در اثر عفونت مواد درونی کانال­ ها، نیاز باشد که مجدد درمان ریشه دندان انجام شود. درمان ریشه مجدد سختر و دشوارتر از عصب کشی می باشد و ممکن است نیاز به جراحی اپیکو باشد.

چنانچه پوسیدگی دندان وسیع باشد و ۵۰ درصد بافت دندان خارج شود، درمان پست انجام می شود. پست به دو صورت ریختگی و فایبر می باشد. در نوع پست ریختگی، بعد از برداشت قسمت های پوسیده، عصب تخلیه و قالب گیری انجام می شود.
این روش به post core معروف می­باشد، که برای درمان دندان هایی که دچار آسیب گسترده می شوند موثر می باشد و هزینه عصب کشی مجدد متفاوت است.

دندان هایی که آسیب جزئی داشته باشند، به روش پست فایبر درمان می شوند. این روش در یک جلسه انجام می شود و نیاز به قالب گیری و ارسال به لابراتوار نیست. عصب دندان مقدار کمی تخلیه میشود و توسط پست فایبر پر می­شود. تاج دندان هم روکش می شود.

[table “26” not found /]

هزینه عصب کشی

عوامل زیادی بر هزینه عصب‌ کشی تاثیر دارند:

1. تعداد کانال‌های دندان
  2. میزان دشواری جراحی
  3. درمان ریشه اولیه یا درمان مجدد
  4. عفونت دندان
  5. تخصص دندانپزشک
  6. مشکلات عصب‌ کشی قبلی

مراقبت‌های بعد از عصب‌ کشی

در گذشته، درمان ریشه های دندان بسیار دردناک و دارای هزینه عصب کشی بالا بودند. این یکی از دلایلی است که گاهی اوقات مردم از چنین رویه هایی اجتناب می کنند. اکنون دندانپزشکان اقدامات تسکین دهنده ای دارند که می توانند برای کاهش میزان دردی که در طول عصب کشی تجربه می کنید، استفاده کنند. قبل از شروع فرآیند، دندانپزشک شما از یک بی حس کننده موضعی استفاده می کند که درد را به حداقل می رساند.

بعد از عصب‌کشی دندان تا مدتی باید از مواردی که به آن می‌پردازیم پزهیز کنید:

1. مصرف مرتب مسکن ها .
  2. پرهیز از غذاهای سفت و نوشیدنی های داغ و سرد.
  3. از وارد کردن فشار بر روی دندان پرهیز شود.
  4. رعایت بهداشت دهان و دندان.

1. آیا هزینه عصب کشی دندان را بیمه پرداخت می‌کند؟
    بیمه‌‌های تکمیلی بخشی از هزینه عصب کشی و پرکردن دندان را متناسب با سقف تعهدات خود می‌پردازند.
  2. با توجه به قیمت عصب کشی و پرکردن دندان ۱۴۰۳ می‌توان هزینه عصب کشی و پرکردن دندان را اقساطی پرداخت کرد؟
    بله شما می‌توانید عصب کشی دندان و هزینه پر کردن دندان را به‌صورت اقساطی با مناسب‌ترین شرایط پرداخت کنید.
  3. اگر دندان درد برطرف شد یعنی نیازی به عصب کشی ندارم؟
    هنگامی که دندان نکروز می‌شود عصب می‌میرد و اوایل دردناک هستند ولی پس از مدتی و با کمی مصرف دارو درد ممکن است خود به خود از بین برود ولی به این معنی نیست که نیازی به عصب کشی نباشد.
  4. عمر دندان عصب کشی شده چقدر است ؟
    بستگی به حجم تخریب دارد هر چه حجم کم‌تر باشد عمر دندان نیز بیشتر می‌شود و بستگی به شرایط دندان‌های مجاور نیز دارد.